Tabii abazanlar yüzünden götünüz kalkıyor

Bu yazının başlığı ''beni diğer abazanlarla karıştırma'' da olabilirdi fakat kullandığım başlık bu konudaki favorim. 

Önceki yazılarımda kadın ve erkek olmanın zorluğundan bahsetmiştim. Kadın olarak var olmayı, var olmaya çalışmayı geniş perspektifte anlatmaya kalksam inanın, bu yazılar bu kadar kısa ve keyif verici olmazdı. Yine de bir yerlerden başladım ve yavaş yavaş devam ediyorum. Bu sefer neredeyse her gün duyduğum bir cümle hakkında yazmak istedim ''tabii size yazan abazanlar çok olduğundan götünüz kalkıyor. Normal böyle şımarık olmanız, cevap vermemeniz.'' Şimdi beraber bakalım: acaba kalkık, güzel götümüz abazanlar yüzden mi kalkmış ve kalkmaya devam ediyor?

Öncelikle güzel kadın olmak demek, daha çok rağbet edilmek ve dikkatleri üzerine çekmek demek. Bu durumun iyi yanları olduğu gibi kötü ve saplantılı yanları da var. Herhangi bir kurumda/durumda işini halletmek/çözmek isteyen iki kadın var diyelim. Bedenen -görece- çirkin, daha az dikkat çeken, soğuk mizaçlı, az konuşan, dekolte giymeyen kadın mı yoksa bedenen güzel, dikkat çekici, sıcakkanlı, konuşkan, dekolteli bir kadın mı işini daha hızlı halleder? Cevap malum. Dikkat çeken kadın sadece işini hızlı halletmekle kalmaz, aynı zamanda daha çok yardım teklifi alır. Hatta unuttuğu eksik belgeyi sonradan getirmesi bile sunulur. Aynı durumda yardım görmek için bazen sadece kadın olmak bile yeterken, erkekler için kurallar genelde sert ve esnetilemez olur. Yine de bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. İş konusunda yardımcı olan kişinin cinsiyeti ne olursa olsun, karşısındaki kişinin de cinsiyeti ne olursa olsun, çoğu zaman ortada bir beklenti yoktur. Yani sadece işini çözmek/ihtiyacını gidermek isteyenin orada olduğu süre zarfı boyunca sohbet edilmesi, yardım eden için yeterlidir. Bir beklenti (telefon numarası alışverişi, beraber yemek veya tanışmak) olmasa bile, yardım eden kişi, yardımını sunar. Bunun abazanlıkla ilgisi olmadığını düşünsem de önce abazanlığın tanımını yapalım.

Abazan, TDK'ya göre, ''uzun süre cinsel ilişkiye girmeyen erkek'' demek. Şahsi kanaatime göre birinin abazan olması için cinsel ilişki sıklığı önemli değil. Düzenli seks hayatı olan abazanlar vardır. Pekala abazan olan, erkek değil, kadın da olabilir. Cinsiyetçiler, kadınların cinselliğe aç olmadığını-olamayacağını veya her istediklerinde-her yerde-herkesle seks yapabileceklerini zannetseler de hem ülkemizde hem dünyanın herhangi bir yerinde, gerçekler böyle değildir. Haliyle her yerde kadın abazanlar var olacaktır çünkü abazan olma durumu seks yapmakla ilgili değil, cinsel arzunun (çok) yüksek olması ile ilgilidir. 

Dönerim konumuza. Bir kadın, erkeğe yardımcı olduğu zaman, nasıl ki abazanlıktan bahsetmiyorsak erkek, kadına yardım ederken de bu açlıktan bahsetmemek gerekir. Bu tür etiketler sadece yardımlaşma karşıtlığını besler. Yardım ederken cinsiyetinizin önemli olmadığı gibi, yardım ettiğiniz kişinin de cinsiyeti önemli değildir. Bununla beraber iyilik/yardım konusunda durumu kolaylaştıran ve benim reddedemeyeceğim bazı etmenler de mevcut. Örneğin x bir kişiden daha fakirseniz, bu ''daha fakir olma'' hali bir diğerine değil, size yardım yapılmasına sebep olur. Dikkat çekici olan kişi de, ihtiyaç halinde işini, bir diğerinden daha kolay ve hızlı halledebilir. Bu merkezdeki oluş hali ''sadece güzel olmak'' değildir. Bir çalışana ''merhaba, günaydın, nasılsınız?'' demek bile, sizi dikkat çekici hale getirebilir çünkü basit sorularla kişiye, kendini insan gibi -olması gerektiği gibi- hissettirirsiniz. Diğerleri görmezden gelirken, sizin onu gördüğünüzü gösterirsiniz. Fark ettiğinizi belli etmek bile, sizi fark edilen kılar. Yani dikkat çekmenin kaynağı sadece güzel, yakışıklı, seksi olmaktan geçmez; albenisi olan insan olmaktan geçer. 

İşin bir de online hali var. Tahmin edeceğiniz üzere güzelin talibi çok olur. Talep çok olunca rekabet fazladır ve seçen kişi, birilerini elemek durumundadır. Kendine fiziksel ve ruhsal olarak bakım gösteren, eğitim seviyesi yüksek, enerjisi güçlü, güzel bir kadının hayatına kimleri almasını beklersiniz? Elbette kendi seviyesine ve kafa yapısına uygun kişilerle tanışmayı ve olmayı arzu edecektir. Bu ''güzel olmak''tan çok da bağımsız olmasa da, herkes kendine uygun insanları hayatına alıyor.

Birine tanışma mesajı yazıyorsunuz diyelim, o kişiye yazma sebebiniz nedir? Genelde güzel, akıllı, komik veya zengin vb. olması. Peki o size neden cevap yazsın? Yani neden sizinle tanışsın? Tanışma isteğinizle beraber sizin de ilgi çekici yanlarınızın (güzellik, zeka, akıl, espri yeteneği, para vb.) olması gerekir ki, tanışma gerçekleşsin. İlk mesajda ''sana bir çaksam, amının suyunu içir bana, kaç para? mrb/nslsn?, dünyanın 8. harikası sensin, memeler füze gibi, cennetten düştünüz herhalde'' gibi şeyler yazarak tanışmayı bekliyorsunuz. I-ıh. Çok yanlış...

Bir şekilde beden veya ruhen -artık ilgi çekici neyiniz varsa- ortaya koyabilmelisiniz ki, karşı tarafın ilgisini düzgün bir şekilde çekebilsin. 

''Beni diğer abazanlarla karıştırma'' Bu cümle de sıklıkla sarfediliyor. İnsanlar kendinin diğerlerinden farklı olduğunu bu cümle ile göstermeye çalışıyor fakat cümle ispata dayalı hiçbir şey içermiyor. Yani abazan olan da çok rahat şekilde ''ben abazan değilim'' diyebilir. Kendini, diğerlerinden üstün gören ''bak, onlar kadına aç fakat ben değilim.'' mesajı verebilmek için böylesi bir cümle kuruyor olsa da, eylemi esas alan birisi olarak bu ifadeyi yeterince boş buluyorum. 

O zaman ben de söyleyeyim: abazan değilim. Yersen. 

Bunlarla beraber, kişilerin hayatlarının hangi bölümünde olduğuna da bakılmalı. Sizin iletişim kurmak istediğiniz zamanda o kişi, iletişime kapalı veya kimseyle tanışmak istemiyor olabilir. Sonuçta kimsenin, her yazana cevap verme gibi bir zorunluluğu yok. Aslında komik olan, işin sonunda insanları memnun edemiyorsunuz. Tanışmak isteyen birine, ilgilenmediğinizi söylediğinizde ''cevap yazmasaydın o zaman'', cevap atmadığınız zaman ise ''neden mesaj yazmıyorsun? Saygısızsın.'' diyorlar. Bize yazılan mesajı bir zaman sonra görüyoruz fakat insanlar, ilgi çekici mesaj yazmadıklarını düşünmek yerine, mesajın görülmediğini ve insan kalabalığının içerisinde kaybolup gideceğini düşünüyor. Garip. 

İşin özü, insanların mesajlara cevap vermeme sebebi ''of ya çok aşırı güzelim, yeter ilgiden sıkıldım, her gün x kişi yazıyor, talibim çok zaten'' diye düşünmeleri değil. Sizin ilgi çekici bir özelliğe sahip olmamanız, özelliklerinizi gösteremiyor olmanız veya yazdığınız birbirinden dandik mesajlar! Siz de ilgi çekmelisiniz ki diğerlerinden ayrılan bir yanınız olsun. Gerçek şu ki, her insanın doğru iletişim kanalları var. Onları bulursanız zaten sohbet başlıyor. Basit bir gözlem ve kaliteli bir mizah anlayışı ile sohbet kanalının açılmasını sağlayabilirsiniz. Gerisi karşılıklı beklenti, ihtiyaç ve iletişim kabiliyetine kalmış.


Sana bi çaksam var ya...